Vagnsparken

Hittade ett kanonerbjudande på en kombivagn så kunde verkligen inte motstå! En Teutonia Mistral Sport. Kändes lite intressant i och med att jag själv inte hämtade vagnen, så köpte den helt osedd! Fick hjälp av en vän i kombination med min gubbe att få hem den. Var lite småfix med den som nu är åtgärdat, annars i kanonskick. Så småningom ska den få en makeover så den passar mer min smak 🙂

image

Innan vagnen premiärkördes med barn i så sydde jag en sittdyna till den.

image

Sen så hade jag lagt ut Hugos vagn på annons, antingen byte mot duovagn eller säljes.
Fick två bytesförslag, först en Emmaljunga Cerox, vilken jag hört en del negativt om… Vagnen i sig var fin vad jag såg på bilden iaf.

Andra bytesförslaget var en Teutonia team S4. Alltså en syskonvagn. I och med att Hugo fortfarande väldigt gärna åker vagn så lät inte det alls som en dum idé. Ska man liks promenera 3ggr/vecka tur/retur till dagis med tre barn så kan det vara skönt. Fick bild på den och gick sedan iväg för att klämma och känna. Åh, blev helt såld på en gång! Fint skick och gudomlig att köra! Så jag lämnade ifrån mig min älskade Emmaljunga Scooter och promenerade hem med en Teutonia team S4.

image

Jag som aldrig skulle ha något annat än Emmaljunga, yeah right!

Kan ärligt säga att jag är väldigt nöjd med bägge Teutoniorna. Visst, S4an är rätt stor och skrymmande. Men den är rymlig och har en rätt rejäl varukorg och den är INTE klumpig att köra!

Fast ja, jag är redan nu rätt säker på att ingen av dom kommer stanna tills bebis slutat åka vagn.

Hugo har provåkt bägge två och även provsovit dom. Han säger att han inte sovit bra eller åkt bra, men jag tar det faktiskt med en nypa salt.

Lämna en kommentar