Arkiv | 26 oktober, 2009

Denna ständiga nervositet och rädsla

Har insett att jag inte alls kommer att kunna slappna av efter att vi passerat dotterns födelsevecka. Har 6 dagar kvar tills dess och jag är ärligt talat skiträdd! Har BM besök imorgon 27+3. När vi var på sista BM besöket med dottern var det i 27+4. Känns som att imorgon är liksom det slutgiltliga eller vad man ska säga. Har ultraljud om en vecka, är då i 28+2, Novah född 28+1. Är ju tur att BM och läkare lyssnar på min rädsla och ger mig tider i för koller i närheten av dotterns sista koller också. Funderar ärligt talat på att packa väskan ikväll eller iaf innan helgen. Bara sådär utifall att det inte ser bra ut på måndag. Är jag knäpp som tänker så?

1 vecka kvar till sista delmålet!

Tänkte bara hoppa in å säga att jag överlevt den långa resan på sammanlagt 60 mil i helgen och har bebisshoppat nästan färdigt i klädesväg! Fick natten till söndag för första gången kramper i vaderna (antar att det var biverkning av allt promenerande på dagen) 4-5ggr i varje vad! Gjorde sjukt ont! 27+2 idag och enligt FL’s räknare i tredje trimestern! Är sjukt nervös just nu eftersom det är BM imorgon och nästa måndag är det ultraljud igen. Liksom, på söndag når vi vårat sista delmål! Jag är verkligen skiträdd just nu. Är så rädd att vi ska snubbla på mållinjen. Drömmer mardrömmar till å från å ja… Vill just nu att tiden bara ska rusa fram så att man når 38-42 å barnet kommer ut rätt väg och välbehållen. Tror faktiskt inte jag kommer sluta oroa mig efter v.28+1 som jag från början sagt…